donderdag 26 september 2013

A first time for everything


Ondanks het feit dat we hier ondertussen al meer dan 8 maanden zijn, maken we nog steeds veel "eerste keren" mee.

Na onze eerste noodlanding, onze eerste keer in Newfoundland, onze eerste ervaring met de bagagedienst van Delta (zie vorig blogbericht) kwamen nog enkele eerste keren. Een overzichtje.

Op 14 September zijn we "voor het eerst" in een ietwat chiquer seafood restaurant gaan eten. Pappadeaux was the place to be. Een seafood restaurant met Cajun invloeden en bijgevolg ook een jazzbandje dat buiten de wachtende en etende mensen entertainde.
Binnenin was het allesbehalve Cajun of Seafood: het interieur leek een winterhut ergens uit het midwesten of Alaska ofzo: opgezette (of valse) rendierhoofden, veel hout, ... Het zicht op het terras leek dan weer subtropisch: een mooie fontein en heel veel groen.
The place was packed, dus we dachten wel dat het een goed restaurant ging zijn (vooraf ook de reviews gecheckt). We werden bediend door een zeer vriendelijke ober met een nogal vreemde naam: O'neil. Voornaam, jaja :) Hij stelde ons enkele suggesties voor, waaronder ... Alligator. En hoewel het mij eerst nogal onsmakelijk leek, hebben we het er toch op gewaagd. Onze eerste keer alligator. De ober was overtuigd: we gingen het geweldig vinden. Hij kreeg gelijk :) De smaak op zich is moeilijk te omschrijven, maar zoals verschillenden al op facebook geprobeerd hebben: een mix tussen vis en kip komt het dichtst in de buurt. Zeker voor herhaling vatbaar.
Ter verduidelijking: dat was het voorgerecht :p hoofdgerecht was heerlijke vis en verse groentjes!

 
De dag erna was het meteen weer tijd voor een "eerste keer": NFL baby! Na onze geweldige ervaringen met de NBA (voor de leken: Basketbal :p) met de Atlanta Hawks, Indiana Pacers, Miami Heat en Los Angeles Lakers, was het nu eens tijd om de grootste sport van de US te ontdekken.
In januari, toen we net hier waren, was het halve finale en dan in februari ook Superbowl, het meest bekeken programma in de US. De Atlanta Falcons hebben het gehaald tot de halve finales, maar werden daarin uitgeschakeld door de San Francisco 49ers. Geen Superbowl voor Atlanta, heel jammer. We hebben er wel naar gekeken en ik denk dat we ondertussen grotendeels de regels wel doorhebben. (Dat komt er dan van als je 4u Superbowl moet kijken :p)
NFL stond al een tijdje op onze planning maar we moesten dus wachten tot het seizoen weer begon en dat was nu het geval. Jammer genoeg was mijn topaffiche al niet meer beschikbaar: Geen New England Patriots voor Sara dus (Voor de vrouwen: de quarterback van de Patriots is de man van Gisele Bundchen en echt eye candy :p). Gelukkig hebben we een zeer vriendelijke collega die een abonnement had maar niet naar alle matchen wou gaan kijken en daar hebben we dan tickets voor de St Louis Rams van overgekocht.
Place to be: Georgia Dome, een immense groot stadion waar ongeveer 72 000 man in kan en dat merkte je ook.. Zoveel volk en dan spendeert half de stad nog de voormiddag met "tailgating" = Een groep mensen met trucks, die vanuit hun truck eigenlijk eten en drank uitdelen of nuttigen en zo al geweldig in de sfeer komen voor de match.
Wat een geweldige sfeer de NBA ook had, football is overduidelijk DE Amerikaanse sport. En ik moet zeggen: twas boeiend!
We hebben 7 touchdowns gezien, wat vrij veel is blijkbaar. 1 touchdown van Atlanta was na een indivuele run van 84 yards (het ganse veld is 100yard dus is echt impressionant dat die kerel dat gedaan heeft) en een 2e touchdown van Atlanta was bij een aanval van St Louis, de Falcons onderschepten de bal en die kerel liep ook 68 yard over de touchdownlijn. Geweldig :) Ik ga sowieso nog es!
Oja: Atlanta won!


 
 

 

Dan dachten we dat het een beetje rustiger ging worden, maar mijn gezondheid dacht er anders over. Dinsdag deden mijn lenzen nogal pijn en bij het thuiskomen heb ik die meteen uitgedaan, maar het kwaad was al geschied. Het wit van m'n ogen zag rood en ik dacht dat het met een goeie nachtrust wel ging weggaan. Woensdag was het zo mogelijk nog erger, en m'n rechteroog was ook een beetje opgezwollen. Zonder lenzen en met bril dan maar richting werk. Ogen deden pijn en traanden heel de tijd. Na enkele onheilspellende google-pogingen om uit te vissen wat het was, heb ik maar beslist om "voor het eerst" naar de dokter in de US te gaan. Geen gewone dokter, meteen de oogarts. Een afspraak gemaakt om 1u en het verdict: bacteriele oogontsteking aan beide ogen. Druppels tegen roodheid en antibioticazalf tegen de bacterie. Fijn fijn. Nog fijner: De rekening! Ik ben verzekerd via Belgie en bijgevolg komt er geen Amerikaanse Health Insurance tussen in die kosten. En ik moest dan vrijdag nog een keer terugkomen. Laat het mij zo zeggen: Beide bezoeken waren 10x de prijs van een Belgisch thuisbezoek van de huisarts. Afschuwelijk. Maar goed, ogen zijn belangrijk dus geen risico's! En neen, ook Obamacare had me niet kunnen helpen :-)
Sinds vandaag mogen de lenzen weer in. Hoera :-) Weer brilvrij :p

Ik heb de voorbije dagen ook "voor het eerst" wafeltjes en koekjes gebakken en een geweldige slasoep gemaakt. Njamnjam :) Viel allemaal goed in de smaak bij de collega's en bij Tommy ook uiteraard :-)



 
Ondertussen is Tommy niet voor het eerst naar Mexico (alweer de 2e keer sinds onze terugkomst).
Vandaag hebben we ook net de mail gekregen dat de presale voor de NBA vandaag begon. Dus heb ik maar snel mijn ticketjes voor tegen de Pacers veilig gesteld. Georgie, here I come! <3
Ik heb ook Tommy's verjaardagsweekend gepland. En ook al weet hij al wat het wordt (spoiler!), ga ik het jullie nog niet vertellen :) Je moet binnen een paar weken nog maar eens komen lezen :p

Dit weekend hebben we bezoek: Peter, Katrien en Niels komen vanuit het naburige *kuch* Charlotte een weekendje hier logeren om zondag dan een TomorrowWorldje te placeren :-) Zonder ons welteverstaan, wij gaan niet mee :-)

Tot de volgende!

Liefs,
Sara


Geen opmerkingen:

Een reactie posten